torsdag, oktober 13, 2005

Recept för lycka

I går talade jag med en av mina allra yngsta och klokaste vänner. Om lycka, ångest och vad man ska göra för att undvika det senare men nå till det förra. Vi enades om att kärlek är den enda vägen. Men det räcker ju tyvärr inte. Man måste ha tur också, sa jag. Han nickade. Vi satt tysta. Inte heller får man tappa bort sina egentliga drivkrafter på vägen. Inte ryckas med i materialism och kortsiktigt framgångstänkande.

Fast jag blir lycklig av skor, sa jag. Jo, sa han och höll med. Saker är också viktiga. Kärlek, tur och skor alltså.

Edit: De här skulle jag till exempel bli märkbart lyckligare av.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att Ni glömde en liten sak, barn och eller barnbarn, en sån där pytteliten sak.

Elca sa...

Håller med. Skor blir man lycklig av. När jag tröstshoppar kommer jag alltid hem med minst ett par skor.

Eric Goesta Rosén sa...

Skor är underbara. Önskar jag hade råd med mer än ett par i taget.

/Goesta

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Eh, jag tror inte att det är särskilt sannolikt att just jag glömde det där med barn. Men jag orkar heller inte prata om det hela tiden.

eff sa...

Hög Sex & The City-faktor på det här inlägget. Carrie Bradshaw hade varit stolt.

Visserligen saknas kanske Cosmopolitan-drinkar på listan för att just Carrie Bradshaw skulle vara helt nöjd, men ändå.

Anonym sa...

Mwah! Hade de kommit med en lägre klack – jag trivs inte i sånt med mer än fem centimeter – hade jag fan köpt dom. Den där öppna biten ovanför tån ät så snygg så man blir svimfärdig. Och färgen! Harrods-grön!

Anonym sa...

blir helt förstummad...menar du att skor kan göra en lycklig ?..blir stum..ja jag vet du vill det..