torsdag, oktober 06, 2005

Att göra-listan

Saker att göra i stället för att jobba:

- Läsa hela Konsten att förlora i kronologisk ordning.

- Fundera över om man är den enda kvinnan i landet som gör listor över allsvenskans bästa vänsterfötter.

- Lista allsvenskans bästa vänsterfötter.

- Lista allsvenskans fulaste klubbemblem.

- Ta upp och eventuellt justera dokumentet med världselvan efter den senaste veckans macher.

- Diska.

- Efter disken känna sig om om man har arbetat och fira genom att ta en kaffe på Mellqvist. Prata med Alex om Roma-misären. Fråga om någon vet hur det är med Ermis. Världens vackraste barista har bara försvunnit. Han är visst sjuk eller nåt. Förstår han inte att vi längtar efter honom?

- Ta en promenad i det fina vädret.

- Gå på biblioteket och slumpleta böcker. Låtsas som att Kärlek i Europa har något med dagens uppdrag att göra. Birgitta Stenberg är så ljuvligt bra.

- Blogga.

- Läsa lite bloggar.

- Kolla bloggstatistiken och upptäcka att Roland Poirier-Martinsson jämfört mig med Per Svensson. Jag älskade Pers blogg så jag tar det som en komplimang.

- Skicka fakturor (vid det här laget har jag verkligen lyckats inbilla mig att jag jobbar - herregud, jag ser ju konkret till så att jag får pengar).

- Kolla mailen. Jag hade inte fått de mail jag väntar på, varken av jobb- eller privatkaraktär. Får kolla igen om en stund.

Snart kan man ringa någon och fråga om de vill fika. Jag måste verkligen försöka hindra mig själv från att göra det.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det var inte snällt att lura i en att läsa "konsten att förlora" i kronlogisk ordning. det uppstog bar en fråga..

"Chefen ringde på mobilen och ville prata om nån jävla kampanj. Jag höll ut luren medan vi kysstes."

Vem var det han kyste?
Har förståelse för uteblivit svar då det skull kunna röja hemligheterna.

varmt sa isbjörnen

Anonym sa...

vet inte hur din fotbollsbakgrund ser ut. men du verkar av dina inlägg mest avra fan. iaf- du är inte ensam kvinna om att lista sveriges bästa vänsterfötter

Anonym sa...

Jag vill se listan över Sveriges bästa vänsterfötter och se om den överensstämmer med min.

Cocovaja sa...

Jag vill blogga. Hinner inte lika mycket som jag vill.

Hur hinner du?

/Ilias

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Jag älskar att mina blogkommentarer blivit ett ställe där folk träffas. Tänkte precis fråga Simon om han inte var Mannes polare och så nu detta. Vi kanske skulle hitta en gemensam lokal där städning sker mer organiserat och inte som ett sätt att fly arbetet?

Herr R sa...

Allsvenskans fulaste klubbmärke blir ju lätt att kora nästa år.

I år får vi väl hålla till godo med Häcken, för de har inte mycket till klubbmärke.
Från Häcken kommer dessutom Sveriges bästa vänsterfot. (Dock inte allsvensk längre.)

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Men jag går inte efter de vanliga sympatierna/antipatierna i just den bedömningen. Jag tycker helt ärligt att den där klubben från de norra förorterna har ett rätt snyggt emblem. Däremot funderar jag ofta över varför Kalmar FF har valt en trosa som symbol.

Anonym sa...

Idiot skrev: "Allsvenskans fulaste klubbmärke blir ju lätt att kora nästa år" och trodde att han skulle casha in enkla poäng.

Isobel svarar och ger lång näsa:

"Men jag går inte efter de vanliga sympatierna/antipatierna i just den bedömningen".

Ytterligare ett bevis för din intelligens.

Herr R sa...

Kalmars trosa har bekymrat mig också. Men att gå så långt som att objektivt bedömma något från Solna har jag inte uppfostran till.
Det går liksom inte.
Vad är deras problem egentligen? Märket är ju gult och blått, inte svart. Är dom färgblinda hela högen?