tisdag, oktober 11, 2005

Låt dem fira

Vid Mellqvist fönsterbord sitter Mats Rubarth och Daniel Tjernström. Tjerna har lågt skurna Replay-jeans med en dryg decimeter synliga Ralph Lauren-undisar under. Grå. Daniel Hoch kommer in. De kramas. Han tar av sig till en svart t-shirt och visar upp solbrända seniga underarmar trots det kyliga draget från det öppna fönstret. De har alla välvaxade lockar och skummiga cappucinos.

De ser glada ut. Talar med huvudena tätt ihop. Skrattar den sortens lugna trygga skratt som man nog inte skrattat om man varit spelare i AIK på flera år. Jag gratulerar. De ler förtjust. Låt dem glädjas. De har trots allt nyss vunnit en serie.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst vi gratulerar dem. Får vi samma ord tillbaka, kanske. Ska se om de hänger där fortfarande när jag passerar om ett tag.
Val av lokal att inta espresso på tyder ju ändå på någon form av klass. Trots allt.

Ser tyvärr inte mig själv i en buss eller på ett tåg med destination Gbg på måndag. Blir det ett återbesök på västkusten för din del?

Blir inte riktigt klok på "Gangsters", vill älska den. Men är den så bra? Saknar Henry...

Anonym sa...

Som MFF-are måste jag säga att jag förstår precis vad AIK-arna känner just nu, så grattis grattis till dem...