söndag, oktober 16, 2005

Allt är mitt fel

Jag borde inte ha köpt biljetterna. Jag borde inte se till min egen tillfredsställelse i det här. Jag borde verkligen inte åka med det där tåget till Göteborg.

Jag är otur nämligen. Jag åker och hoppas och dricker öl för att lugna nerverna och skriker och sen förlorar vi. Oundvikligen. Den enda bortamatch på mer än två år som jag sett på plats och som vi ändå vunnit var i svenska cupen mot IFK Norrköping förra hösten. Okej, jag får väl skylla mig själv som oftare åker till Malmö än Gävle, men statistiken är likafullt beveklig. Den statistiska sannolikheten för bortavinst med mig på plats är väldigt nära noll. Betongklumpen i Solna är enda undantaget. (Däremot följer, som det visade sig i våras, Söderstadion den generella regeln.)

Ändå har jag biljetterna i plånboken. Och jag kommer att vara på stationen vid halv tolv-snåret imorgon. Om Ailton gör hattrick kommer det alltså vara helt mitt eget fel.

5 kommentarer:

Eric Goesta Rosén sa...

Ailton gör ett hattrick, oavsett var du befinner dig, och ni vinner allsvenskan ändå. Det är dagens tips.

/Goesta

Anonym sa...

Isobel, det kan vara så att det är mitt fel också att vi inte knyter ihop säcken i kväll. Jag kommer inte vara på plats, vilket jag varit vid de senaste guldavgörande matcherna. Tror dock att det ordnar sig. Bajen tar av sig mysbyxorna och tar minst en poäng, Tobías leker leker på vänsterkanten, ni får fira och roa er kungligt på vägen hem.
Om, hemska tanke, det går illa i kväll. Festar vi desto mer på Stadion på Söndag.

Anonym sa...

"No, it's my fault!"
-kommentar av den svenska tjejen i Colin Nutleys debut, tv-serien "Annika - a swedish story" från mitten av 80-talet. Engelsmannen Nutley må ha handlat i klichéer senare, men han hade från dag ett en skarp blick för det typiskt svenska.

Anonym sa...

Grattis som fan. Det kan jag kosta på mig när ni inte slog oss ikväll ...
Och hellre dif än blåvitt. Som öisare lär det dröja innan jag får återuppleva känslan av att kyssa en buckla. Suck.
Kommer för alltid att minnas Sv Cupen och Hamréns generositet när jag o ngr andra lyckliga fick hålla i bucklan i ösregnet utanför Palace ... Aaaaah!

Anonym sa...

Avis på dig som var på plats Isobel. Ser fram emot nästa text som skrivs här.....
Fint sjunget förresten.
Åh en sådan härlig dag....