måndag, oktober 31, 2005

Ni måste läsa!

Det här har för länge sedan lämnat Kjell Häglunds åldersnoja bakom sig, men ni måste läsa den fantastiska kommentarstråden till Andrés Björn-försvar hos juntan. Caroline Ringskog Ferrada-Noli (bara namnet får ju igång en namnfetischist som jag själv) säger att "man kan faktiskt vara nyrik på kulturellt kapital", André kontrar med att han vuxit ur Johansson och funderar på att byta till André Loord. Kjell Häglund vill få läsa gamla kommentarer som han gjort under pseudonym. Glorious.

3 kommentarer:

Isobel Hadley-Kamptz sa...

OMG, är dåligt smink och Caroline RFN samma person. Jag hade kanske aningar, men jag visste inte. Tack för upplysningen! Jag är fortfarande småkär dock. Hon dissar med brutalelegans.

Anonym sa...

Det är väl juntan som hamnat i någon sorts dissdimma? Sällan sett figutrer på webben med ett sådant desperat behov av att klistra etiketter på andra. Diskussionen i tråden är vanvettigt kul, men det doftar också gruppterapi, som en av medlemmarna säger i ett klarsynt ögonblick.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Jag måste förtydliga. "Småkär" betyder alltså bara att den första stormade nyförälskelsen gått över. Jag är fortfarande oftast head over heels i i det CFRN skriver. Även om hon verkar ha någon grudge mot älsklingsbjörn.

Juntan har ju alltid handlat om att dissa. Men jag måste nog erkänna att jag där inte alltid är övertygad om charmen.