fredag, mars 24, 2006

Och solskenet fastnade på ordet Vinter och satt kvar där tills vintern var över

I dag har inte varit en produktiv dag. Inte om man med det menar skrivna texter som man kan ta betalt för och som publiceras och läses och, ja, ger pengar man kan betala hyra och mat med. Inget sånt. Men annat. Kanske rent av bättre.

En lång promenad i parken med en god vän där solen smälter snödrivorna i raketfart och lockar fram fräknarna som faktiskt ligger gömda på kinderna där strax under det lättmjölkiga. Han avslöjade oväntade och spännande framtidsplaner. Jag lyssnade och funderade. Försökte ge råd med den tyngd och seriositet som min framskridna ålder kanske kräver.

Sen ärenden, fönstershopping, turer i provrum och glittrande ögon inför röda pumps och bländvita tennisskor. Å, vad jag vill kunna ha dem redan i morgon! En omgång utprovning av årets kommande solglasögon. Nu en drink som minner om sommar. Det har varit en bra dag. Och den ser ut att bli ännu bättre.

PS. Läs förresten darling Krohnman som har en ny blogg.

2 kommentarer:

Eric Goesta Rosén sa...

Låter som en grymt bra dag. Du tycks lika sommarabstinent som jag. Finns det något vi kan göra? Mer än att spray ut så mycket freon vi klarar av. Finns det mer att göra?

/Goesta

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Jag tror på kraften i mentala föreställningar och konsumtion. Att köpa de snyggaste dyraste solglasögonen kan alltså tvinga fram plusgraderna! Eller också kan vi bara fyllna till på rosévin vid lämpligt tillfälle och låtsas bort snön.