söndag, augusti 07, 2005

Alkoholen är min vän

Har skrivit hela dagen, trots att allting har lätt suddiga konturer efter den sömnlösa natten. Jag tror att det blir bra.* Sorg är till för att göra konst av. Jag försökte sova lite efter löptur och bad, men sömnen kommer inte. Jag vilar, blundar. Det kanske räcker en bit.

Så plötsligt känns livet lite enklare. Och ja, det är så enkelt som i rubriken. Sprit kan verkligen döva smärta. Jag har försökt återskapa Annakhan, och lyckas nästan.**

2 msk Bombay Sapphire
2 msk Cointreau
1 msk citronsaft
färskriven ingefära efter smak

Skaka med is, häll upp i det snyggaste cocktailglas du äger och toppa med färskpressad äppeljuice.

*Det är alltså skrivandet jag tror blir bra, livet är det för tidigt att uttala sig om.
** PS. Han vill att jag ska skriva att det var han som på eget initiativ blandade drinken åt mig. Han gör verkligen allt jag låter honom göra för att lindra.

Inga kommentarer: