söndag, mars 05, 2006

I stället för Tradera

Ni har ju följt mitt datorköp ett tag. Och den är, och det säger jag inte bara för att berättiga mina egna förfärliga pengautlägg, den finaste dator jag sett. Skärmen är så stor att jag får ont i huvudet. Funktionaliteten hittills toppen. Stort tack till alla snälla mac-fantaster som hjälpt mig med initieringsfasen!

Däremot uppkom en oväntad extrautgift. Det fanns ingen drivrutin för Mac till min gamla skrivare. Jag köpte en ny skrivare. Och står här med en två år gammal, extremt funktionsduglig HP Laserjet 1000. Dessutom utrustad med en sprillans ny toner/bläckpatron som bara den kostade 750 spänn (som bittert nog köptes strax innan jag insåg det där med drivrutinen). Är detta något som någon kan vilja ha? Kan man sälja den utan dåligt samvete? Maila om ni är intresserade eller också slänger jag ut den på Tradera.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Blocket är bättre än tradera. Där kan man få vad som helst sålt snabbt. Till och med fula saker!

Anonym sa...

Har du provat Gimp Printer? Om det fungerar kan du fortsätta använda din gamla skrivare, och istället lämna tillbaka den nya.

http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php3


.Sara

Bolivar sa...

Det låter extremt märkligt att LJ1000 inte skulle ha mac-drivrutiner. menar du att den inte har OS10-rutiner kanske? Den är ju ganska gammal? Hur som helst vore det trist om du var tvungen att göra dig av med den. Dom där skrivarna lever lika länge som katter.

Viva La Resistance! sa...

Konstigt att skriva om skrivare när Romas segerrad bröts igår kväll mot ett obönhörigt Inter som belägrade Chivu, Mexes, frisyren och antifrisyren nere i Curva Nord på Olimpico igår. Men å andra sidan visade romarna upp en arbetsmoral som inte setts i Europa sen det stora kriget.