torsdag, mars 30, 2006

Gult för solens värmande sken

I dag hämtade jag ut den här lilla högen. Nu ligger de i ett kuvert i hallbyrån och kastar förväntansfulla blickar omkring sig. Jo jag vet, prata inte om Paris och allt det där, då börjar jag kanske gråta. Men jag går på första riktiga hemmamatchen i alla fall. Och då kommer ingen kunna slå mig i vare sig röststyrka, innovationskraft eller allmän yster oregerlighet. Att solen sken på mig och mina gigantiska solglasögon på väg till DIF-butiken var alltså bara naturligt. Snart börjar det på riktigt.

Jag har sett att riktiga modebloggare klipper bort ansiktet när de publicerar sina tjusiga dagsaktuella outfits, men ni vet ju ändå redan hur jag ser ut. Här är jag alltså i min säsongsnya blåblåa hoodie. Den har dessutom ljusblå revärer i två toner, som inte syns på bilden. Med den här utrustningen kan det nästan inte gå fel.

Äntligen kom dessutom den rubrik jag längtat efter. Det stressar mig när alla tror på oss. Nu känns det lite lugnare igen.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni 08 dar ute i solna som riktnummer? Trodde det var bara i Stockholm.

Anonym sa...

Anonym:

Det gläder mig att du i någon mening verkar ha en åsikt i ämnet fotboll. Uppenbarligen är du heller inte vän av poplaget från den fd halvön djurgården, vilket också ger dig vissa poänger.

MEN. Jag hoppas för din egen skull att du är Bajare ety det är din enda chans att komma undan med den här ytterst malplace kommentaren. Håller du däremot på något annat lag bör du rimligen gå två steg tillbaka och ta en funderare kring Stockholms geografi och inte minst fundera på hur det går till att Stockholm befinner sig både öster och väster om exempelvis Solna. Solna rockar, och det vet du innerst inne. Uppenbarligen inser även gårdarna detta då de envisas med att spela på landets enda fotbollsarena i tid och otid trots att de sedan en kort tid valt att spela på den stadion som den kungliga klubben redan på trettiotalet ansåg otjänlig för ändamålet.

(Deras koppling till Sthlms Stadion är ju historiskt sett synnerligen svag vilket du sannolikt redan känner till. Tranbergs IP är väl att betrakta som mer klassisk mark för de fd järnkaminerna. Detta alltså bara en parentes.)

Isobel. Kort fråga. Ludvika. dif. Hur gick den till? Att fatta tycke för en klubb som djurgården för typ 20 år sen då du rimligen borde fastnat för dem är ju att betrakta som kamikaze. Hur tänkte du? För kom inte dragande med att du såg 00-talets framgångar redan då...

Svar till
Undrande på trettiosju jordsnurr

Anonym sa...

Ujuj, vilken vacker syn. En biljetthög av ren glädje.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Å, i en halv sekund trodde jag att du smickrades. Sen insåg jag att det var biljetterna du syftade på...

Till den anonyme gnagaren säger jag som Gudrun Schyman: jag gjorde det för kärleken. När jag var 8 år var jag kär i en kille som gick i trean. Han höll på Djurgården. Då började jag också göra det. Resten är historia.

Till den förste anonyme vet jag inte vad jag ska säga ens. För två år sen hade väl kommentaren haft sin poäng, det erkänner jag. Men nu?

Anonym sa...

Det är bra att du inte klippt bort ditt ansikte. Jag tycker att du är vacker.

Eric Goesta Rosén sa...

You know you are. Vacker alltså. Vad gäller Djurgården blir det naturligtvis inte samma solskenshistoria. Beklagar på förhand.

/Goesta

Anonym sa...

Never mind the gnagers....
PMS=Pre Match Stress.
PMD-lacamilla

Anonym sa...

När det snöar uppåt utanför rutan känns premiären långt borta, men gissa om jag ser fram emot att ropa "medgångssupporter" och "julgran" om någon veckor. Lycka till framöver, ni kan säkert knipa andraplatsen.

Anonym sa...

Vilken vacker syn!!!
Och visst är den snygg hoodien! Förärade min son (jag och han vet att det är "tjejmodell") en i julklapp.

Inget Parisväder i Solna idag, men den 10:e lyser solen på alla djurgårdare var vi än befinner oss.
Även om jag bestämt fortfarande hävdar att det är den 24:e som det känns som den riktiga hemmapremiären är.

Anonym sa...

hörrö trettisju jordsnurr. nu tänker jag vara petig. men ity. ITY. inte ety. jag är annars ej nasse men just ity är ett favvo-ord. sorro men jag var tvungen.

Anonym sa...

bajran: sorry. s o r r y. inte sorro. sorro stavar z o r r o och är till ytternmera visso något helt annat.

/37snurr

Urologen sa...

Oj...

vilka sängkammarögon du ligger inne med, eller är du bara yrvaken?

D.D. sa...

Den där hoodien känns ganska nationaldemokraterna i Skövde. Ledsen. That aint no dress for a woman.

Men: du är ju jättesöt bortsett från den missen. Såklart. Donnie är med dig. Rock on.

Nästa vecka: Donnie posar i tajta badbyxor på femmetersrampen. Sexismen når nya höjder.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Men Donnie, jag som trodde att du specifikt var inne på ariska brudar, vad är det då för fel på nationaldemokraterna i SKövde?

Anonym sa...

jag har alltid tyckt du sett ganska alldaglig ut på diverse byline-bilder men nu inser jag att du i själva verket är den vackraste kvinna jag sett på mycket länge. jag blir lite kär!