måndag, mars 20, 2006

Voulez-vous chanter pour moi?

Okej. Det blir Paris. Jag ville inte mäla ut mig ur civilisationen. Jag ville inte ta på mig ansvaret att vara den som valde bort romantiken. Jag ville för all del rätt gärna åka till Paris med den där killen också.

Som tack för att han var en av få som ens begrep mitt svåra val har den förtjusande Krohnman fått min säsongsbiljett till just den matchen. Nu är det ditt ansvar att vi vinner Fredrik! Nu är det ditt ansvar att sångerna ljuder extra klara, att smädesorden är särskilt innovativa, att vi fyller den äckliga betongklumpen till arena till brädden med de vackraste blåblåa färger världen skådat. Du ordnar det, va? Så äter jag croissanter så länge. I mitt hjärta blandas känslan av förväntan med den bittrare smaken av skam.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har redan börjat att ladda rösten, vännen. Jag har även lyckats hitta min gamla Blue Saints-halsduk som värmt mig i motgång & medmång. Dock mest motgång, det kanske är ett för vågat val att ta på sig den duken den 10:e, vad tror du?

Horace Pilflykt sa...

Så länge studentmobben raserar gator och gränder vid Sorbonne bör syster hålla sig borta från kontinenten. Har hon månne promenerat en morgon på Övre Slotts?

Anonym sa...

Gör om gör rätt,man kan inte missa hemmapremiären.....
DFG

Anonym sa...

Är inte premiären uppskjuten pga av tjälen i marken?

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Den på Fredrikskans ja. Vilket egentligen gör alltihop ännu värre. Jag missar alltså premiären. Punkt. Men nu har jag sagt att jag följer med till Paris och jg gissar att det skulle mötas ed extremt missnöje om jag ändrade mig.

Fast om inte Råsunda är spelbart den 10 heller blir jag förstås överlycklig!