onsdag, juni 14, 2006

Skägg och bomber


Självfallet är jag oerhört mycket mer intresserad av rakning än av atombomber. Herregud, vad tror ni att popen i pophögern står för? Om man ändå nödvändigtvis vill fundera över bomber rekommenderar jag 100 solar För snygga var de ju. Atomexplosionerna.

Nåja, åter till väsentligheterna. En av mina rara läsare skickade en artikel han skrivit. Om skägg. Han hävdar bland annat att 75 % av alla kvinnor under 50 tycker att skägg är sexigt och att vi lever i en skäggvänlig tid. Jag är tveksam.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Nope, skägg år bort.
Stickigt, killigt, bakteriehärd.
Det räcker som argument.
Ta.
Bort.

Anonym sa...

Det räcker att fråga alla tjejer /kvinnor man känner under 50 för att inse att Henrik har FEL. Min uppskattning är att 90% av alla kvinnor föredrar en helt slätrakad man. 10% tolererar någon form av skäggväxt, främst "tredagarstubb". Helskägg kanske en på 10 000 tycker om. Vem tänder på Jultomten eller Bin Laden, liksom.

Nej. Skägg är otäckt, missprydande, sticks och är allmänt ofräscht. Och de som hävdar att de "måste" ha skägg för att inte se för unga ut - herregud! Var tacksamma att ni ser unga ut, det är ALDRIG fel.

/Emma

Lagergren sa...

Kanske fjolligt av mig, men jag tycker det är mysigt att vara renrakad i ansiktet. Senaste gången jag hade någon form av permanent ansiktshår var då jag var 17 och försökte komma in på krogar gömd bakom mopedmustasch... Det gick väl sisådär. Lyckligtvis fanns ju Gröne Jägaren och Movitz som backup plan.

De flesta damer jag har fått komma nära med ansiktet gillar inte när det raspar och sticks heller. Så de så.

Anonym sa...

mustasch då? är det lugnt?

Anonym sa...

Mustasch går bort. Tänk dig själv att kyssa någon med en äcklig borste under näsan. Eeewch.

Anonym sa...

http://www.movie-gazette.com/directory/img/jason+lee.jpg

Skägg på rätt man är snyggt, soft och en sexigt nödvändig motpol till blankrakade brats. Se bifogad bild eller tänk ZTV-Musse, George Harrison eller t o m Andres.

Anonym sa...

Om ni läser HELA min artikel ser ni att det inte är jag som hävdar att kvinnorna gilar skägg, utan att detta bygger på olika undersökningar - med olika resultat: "Enligt en studie från 1969 associerade kvinnor bilder på skäggiga män med positiva egenskaper och omdömen, medan en studie från 1989 gav motsatt resultat. Dessa resultat säger mer om växlande modetrender i samhället än om djupt liggande mänskliga föreställningar." Ok? Har f ö rakat bort jazzskägget...

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Jag är för slö för att orka raka mig så jag går konstant med en "tredagarsstubb" som jag klipper ner med sax när den blir för yvig. Iofs är det mest för att jag drömmer varje natt om att se ut som Tomas Mars i Phoenix, men det vill jag ogärna avslöja.

Däremot är jag skeptisk till att det är en skäggvänlig tid. Skäggen symboliserar ju djävulen, det vet vi nu. Det visste de inte på sjuttiotalet och se var det tog dem. En liberal syn på skägget slutar bara i nya gärdesfester.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Det är de pyssliga skäggen jag hatar (som jazzskägget - denna styggelse!). Allt som kräver omsorg och omtanke och detaljerad kantrakning.

Att klippa stubben då och då med sax verkar avslappnat och soft och potentiellt rätt hett. Det plus att jag gillar tanken på nya gärdesfester, förstås.

Andres är förstås snygg i skägg, men ännu snyggare utan.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Bortsett från det vill jag förstås uppmana alla mina läsare att oftare posta nakenbilder på sig själva i kommentarsfältet - det uppskattas storligen!

dan s. sa...

Är inte Jason Lee ett ganska kasst exempel eftersom han skulle vara snygg t.o.m. i it-konsultskägg?
(Rekommenderar all girl summer fun bands hyllning till honom)

Anonym sa...

Att gilla tanken på gärdesfester, men sen när det händer i praktiken så är det dammiga skägg all over again. Det är viktigt med insikten om att saker som i teorin kan verka roliga inte sällan är estetiskt väldigt otrevliga när de väl genomförs. (Ex: Jag vill ha fler skyskrapor i Stockholm. Låter jättebra i teorin eftersom skyskrapor är coola. Tio år senare, när de med sin daterade arkitektur står som monument över ett misslyckande, känns det inte lika hett.)

Bockstensmannen sa...

Nämen alltså, vad pratar ni om, har ni känt på ett skägg någon gång? Ett riktigt helskägg sticks inte! Det är mjukt, lent och ungefär lika hygieniskt - om inte mer - än wanligt huvudhår. Det har varit skäggvänliga tider ett tag nu (Nathan Larson-effekten), men pendeln är i rörelse tillbaks till 1986, då axelvaddar ansågs finare att bära än ansiktshår.

Anonym sa...

Således är det bekräftat att Pophögern hör hemma i veckorevyn medan vi som är intresserade av politik kan läsa text på annat håll. Skriv en text till Expressen om att skägg är viktigare än tex Irans atom-energi-program så att ledningen får reda på dina intressen!

Anonym sa...

Jeg er kanskje enig i det med skjegget men jeg er *ikke* enig i det med atombombene. På noen som helst måte. Bare så det er sagt. Estetismen har sine grenser, den også.

Anonym sa...

Skägg är snyggt men inte särskillt praktiskt för tjejen som vill hångla. Det sticks! En slätrakad man är bäst i det avseendet. Jag som trodde att skägg skulle vara mjukt..

Anonym sa...

helskägg, alltså LÅNGT skägg är ju såklart totalt osexigt. dock är jag isåfall en av de få tjejer som faktiskt tycker skägg är attraktivt. Mer attraktivt än slätrakad hud, mycket mer till och med. Dock räknas inte välpiffade skägg, som det ovan nämnda jazzskägget. Sådant går bort. Lite hett orakat ansikte (typ två veckor?) är ju hur nice som helst.