onsdag, juni 07, 2006

Nakensex - ort för ort, så skyddar du ditt barn

Jag förstår inte människor som inte gillar löpsedlar. Visst finns det massor i kvällstidningarna som jag kan begripa att människor ogillar, även om jag inte alltid håller med.

Men löpen - hur kan man inte älska löpen? Just för att de är så vridna, just för att de minner om en parallell verklighet, just för att de har sina alldeles egna ord och begrepp (-chock, -kupp, naken-, -kollaps, hela listan, så skyddar du ditt barn)

Eller som i helgens Aftonbladet: "Svenskarnas nya semestertrend: nakensex på stranden." Man kan inte inte bli på bättre humör av ordet nakensex. Och underrubriken gjorde allt ännu roligare: "Karta över Sverige - ort för ort".

Jag köpte tyvärr inte tidningen, så jag vet inte var i närheten av exempelvis Mönsterås som man kan spana in den här nya trenden, men om någon kan upplysa mig blir jag förstås djupt tacksam.

13 kommentarer:

Anonym sa...

jag håller med! Det är bara att kombinera orden "sex", "chock" "kupp","naken" "bråk" och några till med varandra så har man ett löp! Typ "BB-Jessica i vilt sexbråk på krogen" eller "Carolas nakenkupp i TV". Möjligheterna är många!

Anonym sa...

Nakensex till skillnad från påklätt sex då? Och med tanke på prefixet "naken" antar jag att den påklädda varianten numer är kutym. Åtminstone på stranden?

Anonym sa...

................Löpen får mig att inte köpa tidningen.
Så utled på dem är jag.

Anonym sa...

Man måste vara lättroad för att finna de fullständigt idiotiska löpen underhållande.

Ett tecken på samhällets förfall. Grattis alla som jobbar där, för att ni bidrar till fördumningen och framför allt: skrämmer upp människorna med er uppmålade skräckfyllda chockvärld.

The Loser sa...

Hur kan man undgå att älska Guilty & Guilty? [Länk]

Anonym sa...

mitt favoritord är "döds-”, som i "dödsorm". Men det är rätt sällan som löpen är riktigt roliga, tycker jag. oftast blir jag lite förnärmad över att jag tvingas ta åt mig information jag aldrig velat ha. och nej, jag är inte ett dugg sexfientlig, det vore bara trevligt med ett och annat löp som inte får mig att känna att kvällstidningarna undervärderar min intelligens.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Håkan, länken funkar inte, men du menar de med de fejkade löpsedlarna va? De är underbara! Jag har självfallet boken också och det har mer än en gång skett högläsning ur den vid möten kvällstidningsjournalister emellan.

Anonym sa...

.............Fortsätt med det ni, fånigheter är kul, bara vi slipper se eländet på löpen! Jag respekterar tidningar, jag vill inte se dem förvandlade till urkorkade smetigheter.

The Loser sa...

Isobel: just det! Jag försökte länka till boken "Det kan inte vara sant".

Eric Goesta Rosén sa...

Nakensex är förvisso ovanligt bra i all sin övertydlighet men tyvärr möter man ju nästan alla kupper och chocker och sexer med en axelryckning. Inflationen gör det bara tråkigt.

Jag är däremot väldigt förtjust i rubriker av typen "Klack för kaffet, Zlatan" eller "Klackrent, Zlatan". I brittiska The Sun och The Mirror hittar man ofta de bästa och mest långsökta varianterna.

SilverLakeSwede sa...

Visst kan löpen vara ganska komiska, men dom get ju inte intrycket att tidningen dom försöker sälja ägnar sig åt särskilt seriös journalistik. Såvida det nu inte är kvällstidningarnas verkliga ambition att vara någon sorts medievärldens stand-up komiker.

Det skrivs säkert många vettiga saker även i kvällstidningar, men personligen vill jag inte lägga tid och pengar på att bläddra förbi tio sidor dravel för varje inteligent artikel.

Men det var ju inte kvällstidningarnas vara eller icke vara ditt inlägg handlade om, så jag vill tillägga att nakensex ÄR ett kul ord. Och att författaren av löpet kände att "sex på stranden" inte riktigt räckte är ett intressant fenomen.

Anonym sa...

Och varför köpte du inte Aftonbladet den dagen Isobel ?

Anonym sa...

"Dödskatten från Rügen" hade jag väldigt roligt åt under fågelinfluensahypen.