torsdag, oktober 05, 2006

Borås, Borås

"grilloljiga dansbandsmustascher från Borås." Jag kan inte låta bli att smälta lite. Det är en fin text. Det kan också vara förekomsten av Borås. Jag tycker att allting som inkluderar Borås är åtminstone en aning humoristiskt. En gång fick jag ett recensionsex på en bok som hette No, I'm from Borås. Jag fnittrade varje gång jag såg den. Jag läste den aldrig, den kanske var mycket seriös och väldigt bra. Jag kom aldrig förbi ortsbestämningen. Att Ellos vinner allsvenskan är förstås också rätt okej (och då syftar jag inte bara på hur vidrigt det vore om de inte vann, så som läget är just nu i tabellen). Jag minns vagt en låt, med något som kan ha varit After Shave, som löd just Borås, Borås, till melodin av New York, New York. Om jag hade haft den hade jag gärna postat den här och nu.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar du Borås? Missa inte den här godbiten!

Lisa sa...

"No, I'm from Borås" är jättebra! En annorlunda familjehistoria där man bl a lär sig en massa om Kina.

Anonym sa...

AAAA-IIII-KÅÅÅÅÅ!

Anonym sa...

Författaren till den grymma "No, I´m from Borås" är för övrigt Ola Wong (som gick på Bäckängsgymnasiet i Borås samtidigt som undertecknad och den licensfuskande kulturministerns pressekreterare, som är den första som kommenterat denna postning ovan). I år skall, som sagt, guldet hem till textilstan.

Anonym sa...

Boken är kanon! Läs den!