lördag, maj 06, 2006

Hjälp

Min iPod bara dog. Jag var ute och sprang imorse, något som jag förresten verkligen inte kan rekommendera för alla er andra pollenallergiker där ute. Det var som att vada omkring i pollengyttja och det var inte bara min tveksamma kondition som fick luftrören att vissla som gammeldags fabriksskorstenar.

Och så tvärdog musiken. På displayen fastnade den mitt i en låt och ser ut som om den fortfarande spelar. Fast på samma ställe nu i två timmar. Jag kopplade in den till datorn: ingen reaktion. Elsladd i: lika lite livstecken. Vad har hänt? Och vad kan jag göra? Den är bara ett år gammal.

10 kommentarer:

Anonym sa...

man håller in några knappar samtidigt (exakt vilka beror på vilken modell du har) så stängs den av. jag har den äldsta modellen och den beter sig likadant ibland.

Anders Eriksson sa...

I värsta fall är den stendöd, det var min. I bästa fall mår den bäst av lite vila, så mår den bättre imorgon. Så betedde sig min vid ett par tillfällen.

Gud vad jag saknar min iPod.

Patrick sa...

Kolla på: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61705
Det har hjälpt mig när min ipod har dött.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Tack för hjälpen! Det gick att starta om den genom att trycka in meny och den runda knappen i mitten i ca 5 sekunder.

eff sa...

Datorvärldens mantra:

Breathe and reboot.

Svär lite också, det kan vara bra. "Milt våld är tillåtet" har jag också hört.

Widde sa...

Jag har fått måndagsexemplar två gånger nu. Sist hade garantin gått ut och jag fick skicka den på reklamation. Dom jävlarna kommer säkert hävda att jag har tappat den, vilket jag inte har.
Jag kan inte leva utan poden!

Anonym sa...

"Jag kan inte leva utan poden!"
Haha.

Joanna sa...

Du kan starta om den (ipoden versin av Crl+Alt+Delete)fenom att trycka in mittenknappen och meny samtidigt i ett par sekunder.. Det räddade mig när jag en dag inte kunde stänga av min Mini,

Anonym sa...

joanna är lite trög.

Coin-operated boy sa...

De fem R:en:

1. Reset your iPod.
2. Retry with a different USB port.
3. Restart your computer.
4. Reinstall iPod and iTunes software.
5. Restore your iPod.

http://www.apple.com/support/ipod/