söndag, januari 21, 2007

Rått

I går åt jag en av mitt livs godaste sushibitar på restaurang Raw på Rörstrandsgatan. Och då har jag ändå ätit på Nobu i London flera gånger. Första gången såg jag från mitt bord både Boy George och Cameron Diaz. Det kändes rätt tufft.

Så makibiten i går då: friterad softshell-krabba, svarta sesamfrön, avokado och nåt annat som kan ha varit något slags syrligt plommon. Plus perfekt ris. Den mjukknaprigsyrligsötsaltnötiga munsbiten var som från en annan värld.

Jag återkommer om bl a béarnaisesås och naturlighetshets senare. Förmodligen inte i kombination.

4 kommentarer:

Jessica sa...

Hade dom sake?

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Massor av sorter!

Anonym sa...

Raw regerar när det gäller sushi. men glöm för all del inte brot deras varma mat!

/Helena - kan nästan menyn utantill...

Jessica sa...

Plommonet heter umeboshi.
Har dom sake måste jag ju bara gå dit :).