fredag, januari 19, 2007

Boken, forts.


Nu har jag alltså både Bonniers sommarkatalog och Svensk Bokhandels stora vårkatalog framför mig. I Bonnierskatalogen är det, vilket är en smula utmanande för ens självbild, en bild på mig över hela sidan tre. Just den bilden som Katrine förresten hatade för att hon menade att jag såg misshandlad ut. Jag håller med om en viss tärd aura. Texten är dock helt okej.

Vad gäller Svensk Bokhandel vill jag påpeka att jag inte har skrivit rubriken: "Bokstäverna skaver mot huden"! Om jag hade valt att använda mig av en kroppsdel som dylik metafor skulle jag ha tagit tolvfingertarmen eller något annat mer intressant.

8 kommentarer:

Philip sa...

haha, jag tänkte väl det - poängen är ju att olika saker alltid ska skava mot huden dessa debutantpresentationer. Läs dina kolleger så förstår du vad jag menar! Det låter för mycket "poetry" för att vara Isobel. Men det fanns inga rakblad eller piller i din text i alla fall.

Anonym sa...

ser misshandlad ut? snarare ser det ut som om du just vaknat eller beppat.

Kinna Jonsson sa...

Hej! Du fick mycket reklam för din bok på Magnus Lindqvists trendseminarium igår. Åsa (kan hon hetat det?) från Bonnier sa att det just var din bok som man skulle läsa i vår, när hon skulle rekommendera något inför 2007. Jätteroligt grattis!!!

Emma sa...

Jag skulle nog vilja påstå att du ser mer kaxig kickersbrud än misshandlad ut. :)

Jessica sa...

Jag tycker svartvita fotografier är snygga. Du ser bestämd ut, inte fotomodellsvacker körd sextioelva gånger genom photoshop. Jag tror inte att du skulle gå med på att bli misshandlad så bra bild.

Widde sa...

Jag ser verkligen fram emot att få läsa den.

Johanna sa...

Du ska vara vansinnigt stolt. Enormt grattis.

Jag ska köpa boken så fort den kommer.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.