tisdag, juni 06, 2006

Bloggbok etc

Som ni kanske redan läst annorstädes kommer det en bloggbok på fredag, sammanställd av de förtjusande politrucksen, utgiven på Timbro. Jag har med en text. Det är roligt, och jag känner kanske för första gången någonsin faktiskt mig rätt hemma i ett politiskt sammanhang bestående av fler än fyra personer. (Hela listan över medverkande finns hos Johanna.)

Däremot tycks Timbro antingen ha generellt dålig koll på sin administration (det verkar kanske så...) eller också är jag personligen svartlistad för vänsteravvikelse eller nåt, för jag har inte fått någon inbjudan till releasekalaset. Det torde inte förhindra mig från att dyka upp.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Isobel, jag älskar dina texter. Du är så skarp, klok och rolig.
När ska Expressen byta ut den en gång så engagerande men i dag ack så trista och överreklamerade linda skugges blogg mot din?
/M

Jan sa...

Ähh, Timbro. Du kan väl joina Arenagänget, du passar bättre där.

rasmus sa...

jan karlsson: att vara med i Politrucks bok som utgivits av Timbro behöver väl inte betyda att man är en del av "gänget" Timbro?
Annars är jag själv en del av både Timbro- och Arena-gänget, utan att identififiera mig med någondera. Skojigt.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Precis som Rasmus säger kan man vara både och eller ingetdera, även om det väl typ bara är vi två som faktiskt konkret är det...

Men det är nog bara en tidsfråga. Befrielsen i att hänga med både högern och vänstern är faktiskt rätt skön. Det kommer fler att upptäcka.

Jan sa...

Det var inte ett speciellt allvarligt menat inlägg, no offence. Det är inte lätt att skriva med glimten i ögat utan alla dessa tecken som jag inte gillar ;) :) ;D :=
Jaja, snart börjar VM!

Anonym sa...

Hm fredag klockan 16.00? När börjar VM 18.00....
Ed

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Jag har fått garantier på att det kommer att finnas storbildsteve. Det säger å andra sidan möjligen också något om Timbros organisationsförmåga att detta inte framgår i inbjudan.

Anonym sa...

Meh! Det är väl ändå rätt självklart att man visar VM om man arrangerar något under VM. Tycker jag.

Ska vi skriva att man ska ha kläder på sig också, så att inte det fruktade "naken-sexet" slår till?

Att du inte fått någon inbjudan är värre, men du är så välkommen. Och tack för tipset om Tempus, det är nu åtgärdat.

/Mattias $

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Men Mattias baby, om jag hade vetat att du var inblandad i evenemanget hade jag också litat på förekomsten av match-TV. Men alla andra på Timbro skänker faktiskt inte den tryggheten.

Anonym sa...

Hej Isobel,

Jag är inte inblandad, har bara åsikter. Men det löste sig ju ändå. Vi ses där!

Mattias $