söndag, september 11, 2005

Nio små steg till en lyckligare vardag

Dessa har gjort mig gladare när jag hört dem under de senaste dagarna.

To know him is to love him - Emmylou Harris, Dolly Parton och Linda Ronstadt
Me and those dreamin' eyes of mine - D'Angelo
Love signals - R Kelly
I've been loving you too long - Otis Redding
Sour Times - Portishead
Crying in the chapel - Elvis
Snoops acid drop - Les visiteurs (Den har jag hittat här)
Tous les garçons et les filles - Françoise Hardy

Dessutom är jag så sjukt otrendig att jag, i likhet med Virren, fortfarande blir helt lycklig bara jag hör introt till Tell no one about tonight.

PS. Kan inte förresten den 90-talsrevival som håller på att hända snälla handla mer om triphop än om grunge-hygien och cykelbyxor?

PS 2. Jag skulle gärna lägga upp resten av låtarna, men de är ju rätt lätta att hitta och blogger bråkar med mig.

Inga kommentarer: