Varför försöker DN ens skriva om "Reklam och medier"? I dag kan man exempelvis läsa en krönika om "reklamfilmen alla pratar om". Eh? Vilken då? För det har väl inte kommit en ny snarlik studsbollsfilm som inte är samma som den som alla pratade om för en månad sen.
Lidbom kommenterade redan för två månader sedan att den första Reklam&Medier-krönikan tog upp det våldsamt nyhetspulserande ämnet dokusåpor.
Antingen är man intresserad eller inte. Vilket som gäller för DN:s mediebevakning är rätt uppenbart.
onsdag, november 30, 2005
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Haha, ja, de är rätt trötta, är de inte... Du har satt fingret på en skönt öm punkt. Och som jag skrev i ett inlägg om intellektuella, är deras ledare så oerhört förutsägbara. Jag vet precis hur Peter W ser på privatiseringar, varför, och hur. Nuförtiden läser jag rubrik, tittar vem som skrivit och läser sista stycket. Och jag blir aldrig överaskad. Dags för generationsskifte på det bygget?
Well. Jag tror iofs Rebecka Lindberg har bättre koll på reklam än du Isobel. Hon var tidigare chefredaktör för Cap&Design och sedan Dagens Medias första redaktör. Krönikan handlade inte nödvändigtvis om själva reklamfilmen (som på internationella reklamsajter diskuterades i somras vilket gör att du inte direkt är tidig) utan om det faktum att Sony satsar nästan trehundra miljoner på en reklamfilm för att få buzz - dvs. reklamfilmen i sig är bara en sak, målet är att folk ska prata om den.
Skicka en kommentar