tisdag, november 07, 2006

Hotter than hot

Jag frågade K om hon ville följa med mig på den där festen på torsdag, för mig och de 100 andra Stureplans-sniglarna. Det ville hon förstås. Sedan berättade hon oförsiktigt nog om det hela för sin lillasyster, som blev grön av avund och jättearg på mig för att jag inte frågat henne i stället. Hon är 12. Jag inser att jag borde ha tänkt på det.

Ps. Elin Alvemark och Björn af Kleen är förresten också bland de hundra. De är förstås asheta båda två.

Ps2. På fredag ska jag ta pressbilder åt förlaget. Jag vet inte vad jag ska ha på mig. Det är dock roligare att fundera över än att rätta klart sista manusversionen. Min ytlighet har inga gränser.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är en stureplans-snigel? :)

rasmus sa...

Sniglar är väl sådana som brukar sitta på svampar? Då är det ju logiskt att de återfinns även på Stureplan.

Anonym sa...

Enligt Wikipedia är de snäckor. Kan finnas toppsnäckor bland dem, men annars står det att "vissa arter finns nästan uteslutande i mörka källare".

p.s. ql ps2.

Anonym sa...

Tomas Tranströämer brukade förr om åren iibland ántyda till villiga intervjuare att han gärna önskade sniglar, dock inte på Köket.

Anonym sa...

Är din syster 12 år eller nummer 12 på listan? Om hon är det sistnämnda så är hon av stort allmänintresse här på din blogg.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Det är inte min lillasyster utan K:s. Och hon är tolv år gammal. Om hon varit nummer tolv på den där listan hade hon rimligen fått en egen inbjudan. Om hon, som tolvåring, kommit på plats tolv hade hon å andra sidan kanske inte släppts in pg a åldersgränserna på krogen. Dessutom hade man i såfall rent generellt kunnat rikta ännu större frågetecken inför tidningen Stureplan än man redan gör.

Anonym sa...

Men K:s syrra har ju varit på bild med Göran Persson, till och med i en tidning! Tala om VIP-faktor.

Anonym sa...

ja men just det! hon! nu hänger jag med igen!

Anonym sa...

"Någon måste ha baktalat Isobel K., ty utan förvarning blev hon en dag förvandlad till en mördarsnigel."

-Illustrerade Klassiker

Lisa sa...

Pressbild? En snigel kommer, som du väl vet, bäst till sin rätt täckt med ett enkelt vitlökssmör.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Bild till omslagsflik, bild till debutantporträttet i Svensk Bokhandel, allmänna pressbilder för förlaget att ha till lanseringen. Jag kan kanske testa att täcka mig själv i smör. Möjligen skulle det se extra delikat ut med ett rödfläckigt chilismör?

Joel Malmqvist sa...

K:s syrra fyllde 13 den 12 september. Bara så ni vet.

Efter incidenten med den uteblivna inbjudan kallar den ifrågavarande 13-åringen innehavaren av den här bloggen för Isobull. Så kan det gå.

Coola Morsan sa...

Sniglar.. man ser en rätt slemmig bild framför sig faktiskt, men det beror nog på barndomsminnen med sniginvasion i det höga gräset, och träskor.

Widde sa...

På tal om sniglar så la min kompis - inspirerad av den gamla reklamen - en snigel på mitt öga för många år sedan.
Jag har fått men för livet.

Anonym sa...

Pröjsar du inte tv-licensen, Elin? Att inte kunna bli statsråd är förvisso ett livslångt men.

Anonym sa...

Med risk för att paja nåt, men du är väl inte singel?

Anonym sa...

Så...hur var festen? Vi är många som vill veta!