fredag, november 24, 2006

Fontänen lever!

Jag vill bara uppmärksamma er på att fontänen fått lite nytt liv. Jag har länge funderat på att skriva ett inlägg om varför just parfymer är den tänkande kvinnans mest självklara kosmetikintresse, men för ögonblicket är jag så konformistisk att jag bara använder Chanel nr 5 i alla fall, och dessutom blev jag så lycklig när jag kom på att ambra på min hud är som doftversionen av vaniljsex (Kroppsvätskor, nedsexade lakan osv, men i grunden mysigt, ofarligt och konventionellt. Jag säger alltså inte att det måste vara dåligt alls.) att jag tappade den självkritiska tråden.

2 kommentarer:

~Popoffer~ sa...

Vad får du allt ifrån? Det där var nog den skönaste beskrivningen av en doftupplevelse jag någonsin läst!

Anonym sa...

Är det därför alla mina parfymer bär toner av vanilj och är röda? Vaniljdoften får mig att landa, det låter pretto, men jag tror de flesta har en doft som får dem att le i själen.

Har provat melonbas, citrusbas och funderar på hur någon kan vilja ha dessa dofter? Men så är jag ingen maratonlöpare eller Friskis och Svettis-angängare.

Marilyn körde med Chanel nr 5 och sig själv naturell bland lakanen. Vem vet, du kankse vaknar upp med en Kennedy?