torsdag, augusti 11, 2005

Världen i relation till djurgårdens målvakt

På lunchen i tisdags pratade vi förstås om friidrotten. Jag är inte så intresserad, men sa att det ändå är fascinerande att man kan hoppa flera decimeter högre än Andreas Isaksson. Björn Wiman tyckte att det var fascinerande att jag främst såg världen i relation till djurgårdens målvakt.

Jag har aldrig förstått det där med att hålla på andra svenska lag internationellt. Jag hatade de landslagsyra kommentarerna efter MFF:s match i Israel. Min skadeglädje i dag är följdenlig. Den kommer att vara ända tills ikväll när vi kanske också får stryk av ett amatörgäng från Irland...

2 kommentarer:

Herr R sa...

Onekligen hade vi haft en större chans om inte just nämnde Isaksson stod mellan stolparna nere i Rennes.
Dembo känns precis lika osäker som vanligt och han släppte ju inte in något slumpmål mot Bajen senast. Så det kommer nog ett mot Cork nu.

Eric Goesta Rosén sa...

Jag kan bara sorgset konstatera att svensk klubbfotboll inte har mycket att hämta i stora världen. Gav upp efter igår.

Hoppas storklubben Cork visar DIF hur Europafotboll ser ut.