måndag, juni 16, 2008

Du måste slöjda dig en foliehatt

Tidigare i dag var jag med i Aktuellt och talade om hur bloggarna drivit gammelmedia framför sig i FRA-frågan. Jag pratade i fem minuter och fick med två meningar. Nåja, det är ju risken med etermedier.

En av de saker jag tog upp var hur fantastiskt enad bloggvärlden stått i kampen mot FRA-lagen, från vänster till höger, matbloggar, filmbloggar, politikbloggar. Nu på sistone har till och med modebloggarna slutit upp kring uppmaningen att alla bör bära vitt på onsdag, för att markera sitt missnöje med lagen. Nu väntar vi bara på att handarbetes-bloggarna berättar hur man snabbt och enkelt slöjdar sig en egen foliehatt så är enigheten total.

ps. I dag började jag på ledarsidan för sommartjänstgöringen. Ni kan ju läsa imorrn i en tidning nära er vad jag gjort i dag eftersom jag inte bloggat så värst.

Uppdatering! Erik Laakso har varit flitig i slöjdsalen.

Inga kommentarer: