tisdag, september 26, 2006

Up and running

Tre Hörnor Straff kommer du alltså framöver kunna läsa mig, Jesper Högström, Magnus Hagström, Andreas Magnell, Kris Johnson, Ulf Rooswald och Henrik Högström. Vi är din bänknötare, bollvinnare, pajkastare, pärmtydare, Majlard-hånare, fotbollsälskare i bloggosfären.

Eller älskare förresten, Jesper tycker att sådana känslouttryck är fåniga. Så det får väl stå för mig. Men vi utlovar texter skrivna av folk som både kan offsideregeln och det här med subjekt och predikat. Vi tycker nämligen att det är lite för ovanligt.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bookmarkar direkt.

(Mera Majlard-hån åt folket.)

Anonym sa...

Majlard-hånare....detta skrivet av lilla gnällspiken som härförleden tog timeout från bloggosfären för att alla var så dumma mot henne. beklämmande.

eff sa...

Jag får ont i ögonen av den. Visserligen härbärgerar jag ett, milt uttryckt, blygsamt intresse för allsomnskan, men J. Högström bloggade bra om VM, har jag för mig, och välskriven text är aldrig fel. Men ack ack ack, ze pain.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Menar du typsnitt och sånt?

Anonym sa...

ano har rätt. vedervärdig mobbing.

Anonym sa...

Ett steg mot det där långa Offsidereportaget Isobel...
Om Jonevrets uppgång(nåja) och fall kanske.
Hörde ni att det skreks Tre hörnor straff på senaste derbyt kanske..

Kör hårt!

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Jag höll på att invända att vi hånar med kärlek, men sen tänkte jag på Jan Majlards eviga rasistiska utfall mot Zlatan och ändrade mig. Inte så värst mycket kärlek i det fallet faktiskt.

Anonym sa...

isobel. ditt rakryggade och oförskräckta ställningstagande mot rasism i alla dess former är i sanning imponerande.

Anonym sa...

haha. hoppas nu inte din replik, ano, är för subtil för isobel. det ligger ju onekligen i farans riktning. tror att pöbel-reaktioner som "mer majlard-hat åt folket" värmer henne så mycket att det skymmer siktet.

Anonym sa...

Det är tröttsamt att reda ut bloggkommentatorers begreppsförvirring om mobbning och Majlard. Först tänkte jag återigen förklara varför Majlard är en klåpare med ruttna åsikter (och att han som offentlig person får räkna med att bli ifrågasatt), men insåg att den diskussionen redan är vunnen. Sen tänkte jag "varför bry sig?" när vissa, som inte ens kan citera korrekt, låter sin egen tarvlighet skymma sikten (OBS! sikten inte siktet) för nyanserna i andras språk.

Anonym sa...

"han som offentlig person får räkna med att bli ifrågasatt".
har någon här varit av en annan åsikt?
Det är det vämjeliga i stoltserandet med majlard-hån detta handlar om.
ska det verkligen vara så svårt att förstå?
och nej, den diskussionen är sannerligen inte redan vunnen. i vart fall inte av dig.
isobel, du har dessvärre inte hundraprocentig täckning för din uppenbara beundran av ditt eget intellekt.

Anonym sa...

äh, den där sista slängen var onödig. förlåt, isobel.
dom där vässade betarna borde dock slipa lite till på sina argument.

Anonym sa...

betarna: invändningarna handlar om i vilket tonläge det ofentliga samtalet ska föras. gör mig dock inga illuioner om att mer majlardhån åt folket-människor ska begripa detta.

eff sa...

Isobel: kanske inte typsnittet men, eh, resten. Jag har svårt för "website anno 1991 by ways of Stalin"-design i allmänhet, bör kanske tilläggas.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

haha, fast den är tänkt att se ut så. ful och skräpig. helst hade jag velat ha typsnitt så att det såg stencilerat ut, men då skulle man väl knappt kunna läsa det.

eff sa...

Jo, alltså, jag förstår ju att det är tänkt att vara så. Annars skulle det ju inte vara så. Liksom. Och i sammanhanget är jag ju bara en idiot med en webbläsare. Som klagar lite. Ibland.