onsdag, september 27, 2006

Läs, läs!

Ni måste läsa nya Bang! Både sjukt snygg ny form och massor av intressanta texter om alltifrån postmodernismens relation till feminismen till 80-talets litteraturkritik och CFRN:s hat mot den quirkiga light-ångest tonårsbruden. Ett hat vi delar, förstås, särskilt sen när hon blev Winona-vacker och älvanorektisk.

ps. Eh, det var quirkybruden som blev Winona-vacker. Inte CFRN, även om hon förstås är assnygg helt i sig själv. Apropå utseenden ligger en liten detalj från Bang-läsningen kvar och gnager mot mitt medvetande. Malin Ullgren tycker alltså att hon är rätt ful. Det står det. Hon skriver det. Det är komplett obegripligt.

Jag ska inte säga att jag inte känner igen mig i den sortens tankemönster, för det gör jag förstås, men det är lättare att inse det bisarra i dem när man ser dem hos någon annan.

15 kommentarer:

Anonym sa...

När man läser Carros skunkdagbok (se länk i högerspalten - har hon skaffat ny blogg föärresten?) så får man ju snarast känslan att det är hård ångest och kylig bichighet som räknas för henne, som i klassiska utbrottet "Ni är svenskar och ni gillar koftor allihop (Cardigans? min anm). OKAY fine, jag skjuter mig här i lägenheten..."

Silverfisken sa...

Och din länk till CFRN funkar inte.

Anonym sa...

Var var det där om koftor?

Anonym sa...

Fick det senaste numret av Bang gratis, de har visst nån kampanj eller så, hsm så blev jag så skitans glad :)

Kolla gärna in min serie Elsa, tänkte du skulle gilla den :) hon är modig, smart och filosofierar
http://elsas.se

Anonym sa...

‹et inte vikken som är snyggast. CFRN eller nya Bang. Eller Isobel.

Anonym sa...

Har hon bytt ordning på efternamnen eller är det ett härskartekniskt grepp?

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Nä. bara förvirring. Såvitt jag vet har hon dem fortfarande i samma ordning. Men bloggen hennes tycks ha slutat funka generellt.

Anonym sa...

ja, i Malin Ullgrens fall är det synnerligen bisarrt att se sig själv som ful. hon är ju sjukt snygg.

sakine sa...

Omeh.

Den enda skittidning jag fick gratis hem i veckan var "Galmour". Pappersinsamligen direkt.

Apropå utseende är ju vänstertjejer alltid (nästan alltid) oförskämt snygga.

Anonym sa...

hittade den här bilden när jag sökte efter malin ullgren. ja, jo, en klassisk skönhet, om inte annat.

Anonym sa...

äsch
HTTP://WWW.KVP.SE/CONTENT/1/C6/54/26/61/5162BF33.JPG

Anonym sa...

varför ser inte fler kvinnor ut som hon? kanske lika bra come to think of it. livet skulle bli outhärdligt.

Anonym sa...

När Caroline startade en tidigare blogg, Banana Internet, förra året (ska namnet läsas som "ba nana", bara hora?) så slutade den funka efter några veckor därför att hon tappade bort login-lösenordet. Ge tjejen en filofax så vi får läsa mera av denna begåvade person!

PS: hennes skunkblogg är alltså Dåligt smink.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Jaa, Malin ser fantastisk ut. Det är ju det som gör alltihop så knäppt och sorgligt, det blir något så generellt och kulturellt av det.

Förresten läste jag lite i ett nummer av Glamour nyss också. Det var en sextext som handlade om råd för 1) när han är för stor 2) han går ner på dig för ofta 3) han vill för ofta 4) han är för intresserad av din orgasm.

Om det här är vanliga problem kan jag ärligt säga att jag är rätt avundsjuk på den yngre generation tidningen förmodligen vänder sig till.

Anonym sa...

Jag är också avis på de som har problem av den sorten. Ge dessa gillar till mig:)