lördag, december 17, 2005

Dagens...

...det borde man inte ha gjort. Försökt gå på Åhlens City.

...fynd. Kashmirtröjor för 700 spänn på H&M. Visst, det är billigkashmir och kommer noppa sönder sig på nolltid, men till ett bra pris kan man vara varm och mjuk i alla fall över den här vintern.

...madeleinekaka. Eller nåt. I alla fall läser jag om Narnia-serien, som jag älskade som barn. Den är fortfarande bra.

...låt.
Christmas (Baby, please come home) med Darlene Love

...notering på leva-eller-dö-skalan. 4. Jag gillar ju julstök. Det borde vara högre. Hur lång tid till ska det här behöva ta?

8 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Så HM har kashmir.... äkta 100% kashmir?

Man kanske skulle ta sig till ett HM framöver.

Men är det inte 100% är det inget att ha för mig....sticksigt!

Isobel Hadley-Kamptz sa...

100%. Annars är det inget för mig heller. Och mjuk och fin är den (än så länge...)

Daniel sa...

Du har rätt. "Christmas (Baby, please come home)" är dagens låt. Den är också världens bästa jullåt. Jag har skrivit litegrann om den tidigare:
http://danielswedin.blogspot.com/2005/12/idag_113370021165933901.html

Anonym sa...

Om det visar sig att kashmirtröjan har en liten röd fläck kan du ju alltid ge den till någon snygg städare på jobbet...

Anonym sa...

Apropå Narnia. Varför började de inte med att filma den första boken? Är inte Min morbror trollkarlen bra nog? Det retar mig.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Fast Häxan och lejonet är ju egentligen den första boken. Lewis skrev Min morbror trollkarlen senare, som en prequel.

David, jag begriper tyvärr inte vad du menar. Jag antar att det är menat att vara elakt, men jag fattar faktiskt inte. Den enda som städar på mitt jobb förutom jag själv är dock min man och honom kan jag absolut tänka mig att ge kashmirtröjor. Helst utan fläckar.

Anonym sa...

David anspelar på ett Seinfeld-avsnitt.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Aha. Förlåt min överkänslighet. Fast om några snygga män vill komma och städa hos mig får de förstås.