måndag, mars 26, 2007

Glenn Hysén: Det är bedrövligt

Vilken eller vilka av följande nyheter har faktiskt kommenterats av Glenn Hysén? Och varför?

"Vi köper porr - för 690 miljarder. Glenn Hysén: Det låter lite sjukt"

"Stockholmare jobbmobbas i Lund. Glenn Hysén: Det låter lite sjukt"

"Cigaretter farligare än cannabis. Glenn Hysén: Det låter lite sjukt"

Elefant gick till attack - två dog. Glenn Hysén: Det låter lite sjukt"

"Ny studie - mogna kvinnor vill ha mer sex. Glenn Hysén: Det låter lite sjukt"

9 kommentarer:

Jessica sa...

Varför får Glenn Hysén alls kommentera nyheter?

Ska jag gissa så jobbmobbing eller ciggisarna.

Patrick sa...

Lustigt i sammanhanget är att samma dag som det som Glenn kommenterade borde ha varit en stor nyhet väljer statstelevisionen att lägga ut en annan "nyhet" inom samma område som istället ger stöd till den av statsmakten omhuldade ideologin. Jag satte ordet nyhet inom citationstecken eftersom samma sak rapporterades i statsradion den 12 juni 2006.

Den intresserade kan läsa mer grundfrågan här.

(Sen kan man verkligen fråga sig varför någon är intresserad av Hyséns utlåtande - är han måhända någon form av expert på området? Har hans konsumtionsvanor någon särskild relevans?)

Anonym sa...

Glenn Hysén kan man ju lita på, för han är en redig karl, en som gillar att ta en öl och vet att skit är skit. Som en Svensk (heterosexuell vit) Man ska vara.

Anonym sa...

Du må vara hur ironisk som helst men det döljer inte fundamentala fakta. Du skriver åt EXPRESSEN. Det är sånt här som betala din lön.

Anonym sa...

Jag vet! Det är fantastiskt! Hur gick resonemanget bakom det här? "Vi behöver någon som kan kommentera... vet du någon som kan ställa upp? Kanske... Glenn Hysén?"

Eric Goesta Rosén sa...

Ja, jag reagerade också på det där, varför i hela fridens namn ska just han kommentera just den artikeln. Mycket mystiskt.

Anonym sa...

Jag läste marijuana-artikeln sent i natt innan jag somnade och skrattade mig till sömns. Varför ber man Hysén kommentera dessa rön? Det är sagolikt roligt. Dessutom är prof. Nutt min nya favoritprofessor.

Anonym sa...

Att Glenn Hysén kommenterar nyheter tycker jag inte låter så konstigt så länge det handlar om en kvällstidning. Därför tror jag på sista alternativet, eftersom det skulle vara konstigast.

Malena sa...

Glenn Hysén, en renässansmänniska.