söndag, februari 18, 2007

Älskade tabloider

I dag ståtar båda tidningarna med riktiga underbara tabloidnyheter:

Hos Aftonbladet: "Fick räkpizza, drog vapen"

Hos Expressen: "Maddes hundvakt jobbade svart"

Jag gillar som bekant kvällstidningar och de här nyheterna har allt som krävs. De är sanna (hoppas jag), de är spektakulära och de tar båda två upp verkliga allvarliga samhällsproblem, i det första fallet det ökande oprovocerade (för det måste man väl ända kalla en miss i pizzabeställningen) våldet, i det andra hur asylsökande utnyttjas som billig arbetskraft.

Själv ägnar jag mig åt att confitera en griskind. På sitt sätt även det spektakulärt, vanvördigt (hejdå fettskräck) och förstås fullkomligt vansinnigt. Jag hoppas det blir gott.

2 kommentarer:

Anonym sa...

om det är hunddagiset på grev magnigatan så är de kanske ute efter att bolivianskan får uppehållstillstånd. De (2 kvinnor, mor och dotter tror jag) är från Uruguay/Argentina från deras spanska. För inte så längesen fixade de uppehållstillstånd åt en pojke genom pressen.

Patrik sa...

Lycka till med kinden, det gör du naturligtvis. Jag lyckades inte helt. Fett är det verkligen, men fett är gott.