tisdag, februari 27, 2007

Bellinis och böcker

Åh, jag missade Bellinis & booksNew York Stories imorse. Sprit och böcker hör annars verkligen ihop. Bokreatips regnar ju omkring oss för ögonblicket, så jag ska inte trötta er med det. Mer än att man kan köpa både Nigella Lawsons Feast och Anthony Bourdains franska kök på de flesta bokhandlar och om man inte redan har dem och gillar sån mat som jag skriver om bör man nog göra det också. Dessutom J D Salingers Räddaren i nöden och Sylvia Plaths dagböcker. Och Sartres Äcklet, Birgitta Stenbergs Alla vilda och en vacker samlingsvolym med Lars Gustafssons Sorgemusik för frimurare, Bernard Foys tredje rockad och En kakelsättares eftermiddag. De senare på Adlibris. Okej, det blev några tips ändå. Sorry.

(Även om jag inte hann dit tackar jag de förtjusande bokhororna för Bellini-tipset)

Inga kommentarer: