torsdag, september 13, 2007

Och till det riktigt viktiga

Det här är sånt som engagerar mig i dag. Barnkläder! Eftersom jag i alla fall inte är nere i en trivsam storlek själv ännu, hänger jag mig med liv och lust åt mode i 62 centilong. Helst i frotté eller plysch eller möjligen dansk fintrikå. De kläder som jag gillar är tyvärr hemskt dyra, om man ser till hur länge de används och slits. Men om det inte varit en faktor när jag genom åren köpt oräkneliga oanvändbart högklackade festskor till mig själv behöver det faktiskt inte vara det när jag shoppar efter overaller åt lilla S heller.

4 kommentarer:

jeppen sa...

Barn är fantastiska, framförallt ens egna, men den här bloggen har ändrat inriktning och jag ser mig tvungen att ta bort den ur mina RSS-flöden nu. Jag hoppas du jobbar upp en ny målgrupp och önskar dig och bebben lycka till!

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Inte för att jag vet vad det var du gillade förut, men jag kan inte säga att jag klandrar dig. Jag har liksom en del annat att göra just än än att blogga. Och det som engagerar mig mest är mat och barn. Sorry.

Jessica sa...

Förmodligen behöver du inte uppmuntran åt andra hållet men vad mig anbelangar så är det fullständigt naturligt att liv byter riktning och fokus. Nog för att jag har önskat mig att livet ska hålla sig konstant för en tid så skulle det tråka ihjäl mig, det gör däremot inte bakstenar och babykläder. Eller inlägg om x-frågan.

Hanseric sa...

Äntligen någon som säger något riktigt bra om barnkläder. Irrationalitet är rationellt - det har varenda sportbils-, platteve-, konst-, inbundenbok-, ytterligare nyare mobiltelefon- och Hermès-väska bevisat för länge sedan.

Så varför inte applicera samma på logik på våra små.

Dessutom kan man sälja dyra barnkläder på Tradera till ibland högre pris än vad man en gång betalade. Det går inte med HM.