söndag, juli 13, 2008

DN fattar som vanligt ingenting

Jag flyttar, festar, är bakis, går upp kl 5 och tar hand om min unge och prioriterar bort er.

När jag läste Kajsa Ekis Ekmans bisarra DN-notis om Weird Science's uppslag på Expressen Kultur måste jag dock kommentera två saker (nej, notisen finns inte på nätet, som vanligt med DN kultur):

1) hon gör sig lustig över att WS-sidorna mest handlar om teve. Hon har alltså rimligen aldrig läst bloggen, eftersom hon då skulle veta att den främst handlar om teve (och andra medier med rörliga bilder). Är det inte lite konstigt att låta en person som så uppenbart inte har en aning om det hon kritiserar skriva om det?
2) Är det i juli 2008 rimlig att använda ett begrepp som "nördigt" som ett skällsord? Har jag missat något, har vi gått runt hela cirkeln igen?

Daniel skriver också, liksom Kjell själv.

3 kommentarer:

Jessica sa...

att DN inte fattar ett dugg, har inte det blivit ett kroniskt tillstånd?

Anonym sa...

DN, en dinosuarie på fall!

Anonym sa...

Ekman är inte särskilt gammal, bör väl också kanske påpekas, vilket gör det ännu konstigare. (Kan man tycka.)

Att inte bara skälla folk för nördiga, utan också säga att de vet saker de vet för att de tillbringar för mycket tid framför TV och dator... Ja. Vad säger man.