onsdag, januari 11, 2006

In deed on fire

Jag vet inte om ni såg den där bedårande filmen som Sigge tipsade om häromveckan. Det är Philip Teir som gjort den och med tanke på att hans bilder på de vackra små Teir-telningarna varit mitt knark i ett halvår har filmen förstås gått på repeat här i evigheter.

I kväll tog jag mig äntligen samman och frågade honom vilka som gjort den fantastiska låten. Jag skämdes lite för att det säkert var något band som alla utom jag känt till och gillat i flera år, men Philip berättade att det var några av hans vänner. Bandet heter Cats on Fire och låten Higher Grounds. Nu vet ni det. Köp deras skivor eller nåt.

3 kommentarer:

Philip sa...

jag tror inte att de går att köpa... kanske? Mejla dem och erbjud en dollar per pixel eller nåt. Så kanske de har råd att ge ut en ordentlig skiva, de är värda det.
Med risk för att inte låta helt originell - du är snäll, Isobel!

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Eh, någonstans i mig gnager misstanken om att, hmm, Satan ovan behagar skämta. Fast jag avskyr ändå ironi så jag tänker ta det som uppriktig kärlek. Så hämningslös är jag. Ha. Fast till och med jag börjar känna att det här går till överdrift. Jag har väldigt många dåliga egenskaper också. Jag pratar i mun på folk, kommer alltid för sent och tycker rätt illa om att tvätta mig, till exempel.

Anonym sa...

Psst! Den där Cats on Fire låten hittar du snabbast på deras webbsida där du kan ladda ner den gratis: http://www.catsonfire.net/

Snart kommer en EP med dem släppt på skivbolaget Fractions Discs från Göteborg.