tisdag, januari 24, 2006

En Kennedy är en Kennedy


Två saker slog mig när jag läste artikeln om Bobby junior i DN Söndag i söndags (som jag inte hittar på nätet).

1) Varför satsar han inte på partipolitiken? Visst, han har blivit dömd för heroin-bruk, men det borde han ju, så öppen som han varit sina fel och sin omvändelse, kunna vända till något gott. Jag menar inte heller president utan typ senator från Long Island, eller var han nu bor. Bilderna är så gloriously pure-bred-Kennedy som aldrig ens John-John klarade. Och övertygelsen verkar han ju ha. Jag har alltid varit mer svag för Bobby än brorsan.

2) Hur i helvete har Gant kunnat övertyga DN om att ta in den här textreklamen? Det är de, visar det sig, mycket nöjda med.

4 kommentarer:

Jonas Bergroth sa...

Ja, jisses. Fast jag skrattade högt när jag läste resume tidigare i dag.
Gant har uppenbarligen viskat på sitt allra mest förtroliga sätt: ni får ensamrätt. Och så har den stora ivern över att få vara först och störst brusat högre än omdömet hos redaktörerna.

Anonym sa...

Om vi snackar textreklam på DN så ta en titt på den här: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=450855&previousRenderType=8

Lotta Snickare skriver om feministisk ledarskolning på FSB - och det är först när man kommer ner till bylinen som man kanske inser att hon a)hyllar sitt eget program, b)puffar för sin egen bok. För att dölja detta litet grann finns medförfattaren till boken Liza Marklund med. Hur i helvete tänkte DN Debatt när de tog in detta?

Anonym sa...

Måste bara fråga vilken bror du syftar på ang Bobby Kennedy? Fick uppfattningen att du menade Bobby och John-John är syskon, vilket de ju inte var.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Eh, alltså i den meningen syftar jag förstås på Bobby senior och hans bror presidenten.