måndag, mars 09, 2009

Gamla medier, nya tankar

Det här gör mig glad. Ödmjukheten, öppenheten, de rimliga besluten. Självfallet kunde Jan Helin ha kommit fram till det alldeles själv också, men som läsare ger det faktiskt något mer att få följa med direkt i den etiska diskussion som såklart alltid (eller, åtminstone oftast) pågår på redaktioner. Förresten vill jag passa på att säga att jag inte menar något självklart pejorativt med begreppet "gammelmedia". Det är en beskrivande term bara.

En annan som begriper saker är Emanuel Karlsten på Dagen. Jag tvittrade apropå det här tidigare i veckan om att missionärer alltid fattat smitta, men det var ingen som begrep min fyndighet. Jag är lite för inne på memer och smittor just nu kanske.

1 kommentar:

John Alexandersson sa...

Vill bara tacka för att du tipsat mig om Lisa Magnusson. Läste tiotalet krönikor direkt. Underbart befriande och mycket roligt.