onsdag, oktober 08, 2008

En äcklig liten fest*

Efter att ha läst Facebooks lista över folk som kommer till releasefesten för Byt Namn på Spy Bar imorgon finns bara en sak att säga: en välplacerad handväskebomb och det vi kallar mediegeggan is no more. Kaputt, borta. Det säger en liten smula om den effektiva pr-kampanjen för den här boken.

Jag vet tyvärr inte om jag är nominerad i kategorin Sveriges bästa medienamn, men jag tycker personligen att jag förtjänar ett omnämnande som en av ytterligt få som faktiskt är på förnamnsbasis med den lilla bit av offentligheten som är, eh, mediegegga. Jag och Carola, liksom. Inga jämförelser i övrigt.

* Syftar alltså på Jonas Thentes otroligt roliga lilla sågning i morse som självfallet inte finns på nätet. Nu finns den.

5 kommentarer:

Anonym sa...

JAg såg också det där, och gillade det skarpt. "En äcklig liten bok"...
Men ... sågade verkligen Thente boken, eller tyckte han bara att den var äcklig för att den var sann?

/Max

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Jag tolkade Thentes text som en massaker i det lilla formatet. Vilket förstås bara gläder Byt namn-männen.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Isobel Hadley-Kamptz sa...

Att folk inte kan läsa innantill. Det förundrar mig oupphörligen.

Anonym sa...

De rara gossarna bedyrade att jag var nominerad men jag äter hellre middag hemma med min familj än hänger på Spy Bar.

Förmodligen därför min karriär är så miserabel.