fredag, december 18, 2009

en bild säger mer



9 kommentarer:

Lisa sa...

Mycket träffande. Vem har gjort den / varifrån kommer den?

eff sa...

Camilla Brodersen.

http://www.artcamilla.dk/projects/posters/

Isobel Hadley-Kamptz sa...

eh, ser den lika konstig ut i era datorer som i min. avklippt.

Magnus sa...

Jäpp, det gör den, så poängen syns bara om man klickar på den och bryter ut bilden. Härlig teckning dock: vem har gjort den? Kan man köpa den som affisch?

Anonym sa...

Lite väl naivt att skylla på poliserna. De gör ju bara sitt jobb. Säger politikerna åt dem att slå ihjäl ankungar så gör de säkert det men det är ju inte direkt vad som har hänt i Köpenhamn.

Jag tycker bilden trivialiserar hela klimatdebatten och framförallt så är det bara skräpig vänsterpropaganda.

Anonym sa...

http://scienceblogs.com/pharyngula/2009/12/the_bottom_line.php

Bättre :P

Anders sa...

Jag skulle önska att jag också kunde jubla över en bild där en dansk polis slog ihjäl en ankunge (en sanslöst tydlig metafor i Danmark), men jag är snarare en smula sorgsen. Det förhållandet att hela vänstern och även liberaler, uppenbarligen, helt fokuserar på polisen och glömmer at det bland barnfamiljer fanns folk som ville ha en våldsam kamp mot polisen. Jag försvarar aldrig repressiva lagar, men ber om mer eftertanke och tvivel.

gummimannen sa...

Årets grymmaste och roligaste protest: iranska studenter poserar i kvinnlig grön slöja på Facebook i sympati med en aktivist som rymt - och som, enligt regimens egen ryktesmaskin, skulle ha klätt ut sig i hidjab och chador när han sjappade (se DN!)

Ella sa...

Gummimannen: han kläddes så vitt jag förstått i kvinnokläder i förödmjukande syfte. Bilderna spreds sedan via ett statligt organ.

Herrarnas protest hade varit påtagligt mycket "grymmare" om de haft den goda smaken att reagera redan när deras landskvinnor påtvingades chador, tycker du inte?