torsdag, april 06, 2006

Radiotips

Smarta Louise ska debattera synen på prostitution med Gudrun Schyman i Studio Ett i dag efter 17.

Uppdatering!
Louises rapport finns här och handlar inte som jag tidigare trodde om levnadsvillkoren för svenska och tyska sexsäljare utan specifikt om det som hävdats i debatten om den tyska prostitutionen inför fotbolls-VM. Är det så som exempelvis Gudrun Schyman hävdat att tusentals sexbås kommer sättas upp runt arenorna (eventuellt också med bidrag från tyska staten!)?

Nej, förstås inte. De där båsen har funnits på några ställen i flera år och sattes upp av socialarbetare för att sexsäljarna i de aktuella områdena utsattes för så mycket våld när de jobbade på gatan.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Här finns rapporten:
http://www.timbro.se/text.aspx?id=161

Anonym sa...

"Hon har visst också gjort en rapport om de faktiska levnadsvillkoren för prostituerade i Sverige och i Tyskland".

Det kan knappast vara den här...

http://www.timbro.se/pdf/nmi/nmibp1.pdf


...eftersom den mest innehåller resultatet av en dags vistande framför en datorskärm. Huruvida Louise Persson har träffat någon tysk eller svensk prostituerad framgår inte.

Min favoritmening i den rapporten: "Till och med fotbollsstjärnan Zlatan uppmanas att bojkotta VM." Ja, till och med.

Anonym sa...

"Smarta Louise"
"Katrine är förresten sjukt smart också."
Eftersom de flesta som du skriver om är så sjukt smarta kanske du heller kan upplysa om när det motsatta gäller?

Bolivar sa...

Nej lite mer fältarbete hade nog varit att önska, även om det var ganska intressant läsning.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Men vad är det för idioter till läsare jag skaffat mig på sista tiden? Det är väl klart att jag skriver när jag tycker att folk är smarta. Det är helt frivilligt att läsa här, låt bli om det stör dig.

Lisa sa...

Käre Bolivar, det var inte en avhandling utan en mycket välbehövlig källstudie. och superdupersmarta Louise utgav det inte för att vara något annat.

Anonym sa...

Varför kallar du dina läsare idioter? Är inte det både onödigt och lågt?

Isobel Hadley-Kamptz sa...

Du har rätt Hannes. Jag ber om ursäkt till min stora majoritet smarta och snälla läsare. Jag menade verkligen inte er!

louisep sa...

Du får vara försiktig med sådana 'epitet' (men kram för det ändå...!)

För övrigt är det naturligtvis ingen avhandling, det är 'blott' ett 'briefing paper', avsedd som en avgränsad kritik. Som ett bidrag till debatten. I förhoppningen att nyansera den.

Anonym sa...

Det är väl klart man kallar sina åsiktsfränder smarta ty om alla dessa smarta tycker som mig så måste ju jag också vara smart...