tisdag, oktober 20, 2009

en ursäkt och ett hurra

Jag vill passa på att be om ursäkt till moderaterna för att jag i det här inlägget antydde att de var måttligt intresserade av en allsidig diskussion om internet. Jag trodde då att det var ett enstaka seminarium, men har nu insett att (som en kommentator också påpekade då) det är en hel serie, den här veckan kan man t ex lyssna på förträffliga Johanna Nylander.

Den 18 november kommer vi dessutom, tack vare m-riksdagsmannen Karl Sigfrid ihop med Kungliga Bibliotekets Pelle Snickars och miljöpartiets Lage Rahm, i riksdagen få möjlighet att lyssna till Laurence Lessig, och det väger ju upp nästan vad som helst.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Lawrence, inte "Laurence". Slarv!

Anders sa...

Anonym, "hjälpsam och vän ton", inte "irriterande besserwisser med liten penis". Slarv!

Anonym sa...

Nä, jag tycker bara att det är så jobbigt att hela tiden tvingas ta ansvar för att det blir rätt. Jag kan inte hjälpa det -- jag är programmerad att alltid vara bäst på allting. Någon måste ju kliva in och ta ansvar, annars så skulle ju Isobels kommentarstrådar vara fulla av fel. Det här är inget jag gillar, tvärtom, jag mår ganska dåligt av det, men jag kan inte sluta.

Karl Sigfrid sa...

Jag hoppas att vi ses på seminariet.

Anders sa...

Nu hoppas jag att Isobel aldrig ändrar till Lawrence. Fuck spelling. Spelling is a lie.

Kim sa...

På franska är Laurence ett flicknamn, men det kan förstås också ses som charmigt queert.

Kim sa...

...och den som inte känner sig varm av det här är förmodligen ett hopplöst fall: http://www.youtube.com/watch?v=aipoOXvGR5U

(Grattis till OS, Rio de Janeiro!)