onsdag, oktober 03, 2007

Make mine well done


"Han sitter och rotisserar sina björnar." Som upplysning på vad ens gullunge ägnar sin tid och energi åt är detta kanske en aning makabert. Och jag vet inte vad det säger om min allmänna relation till djur, men visst är det väl självklart att lekställningen på babysittern är just ett björnrotisseri.

I går döpte vi björnarna, lilla S och jag. Från vänster till höger heter de lill-Björn, Styrbjörn och Björn Ranelid. Det var nog mest jag som döpte, förresten. Och det är förmodligen mest roligt om man jobbat på Expressen kultur.

5 kommentarer:

K sa...

Jag skulle grilla björnarna på andra ledden. Men det är ju bara ett barn.

Huskorset sa...

Nä, det är roligt ändå.
Jag och några kamrater hade ett plojband som hette Solvikingarna. Vi uppträde under aliasen: Solveig, Sol-Britt, Sol-björn och Han Solo. Det tyckte vi var kul.
Bästa hälsningar Huskorset

En fransk porsche sa...

den gula är faktiskt lite lik Björn Ranelid, samma hårfärg.

Katrine Kielos sa...

hahah!
alla björnar mycket lika verklighetens!

Anonym sa...

Varför inte Björn af Kleen? Det hade varit skön ironi...