söndag, februari 05, 2006

Korta tevekommentarer

Jag vet att det är fånig 90-talig girl power, men jag kan inte låta bli att gilla snygga brudar som sparkas och slåss. Särskilt inte när de är söta nog att äta upp.

Länsförsäkringars reklam med Henke Larsson blir bara bättre.

Liga Europa är det överlägset bästa fotbollsprogrammet på svensk teve. Kunskap, lugn, säkerhet, glimten i ögat. I den ordningen tack.

Fernando Torres ÄR den gyllene pojken.

Äntligen äntligen äntligen går det rätt bra för Roma. 6 raka hittills i år. Perrottas mål i går var Zlatan-kvalitet.

McDonalsreklamen med killen som nojar över sin mage i den randiga tröjan och väljer McFeast med fullkornsbröd är lite för realistisk för nästan alla 30-something män jag känner. Själv fnittrar jag varje gång jag ser den.

12 kommentarer:

deeped sa...

Beror antagligen på att det är en massa 30-somethings som gjort reklamen :D

deeped sa...

För övrigt glömmer du bort det stora som just nu pågår: Super Bowl :)

Anonym sa...

Fast han borde inte ta pommes till burgaren! Jag blir lite arg varje gang jag ser den, jag tycker han ar osmart!

Viva La Resistance! sa...

Roma har sju raka, rätt ska vara rätt...dessutom är det tangerat klubbrekord!

...ska vi gissa på att Torres går till Barca efter VM. Lite Milan i mitten av 90-talet över den...

Och LigaEuropa är kanske okej med svenska mått mätt men inte mkt mer...tre ligor på en halvtimma? Verkligen djuplodande analyser...

Eric Goesta Rosén sa...

Liga Europa är det bästa vi får. Det är definitivt bättre än Fotbollskväll (både på SVT och Viasat) som man ser bara för att få se allsvenska mål och aldrig för att det är värst begåvat.

/Goesta

SB sa...

Jag saknar Eurogoals med Chris Härenstam. Ingen annan hade sådan koll på Gencerbirligis avbytarbänk eller Belenenses cupfacit...

Eric Goesta Rosén sa...

Chris är magnifik. Järnkoll på alla bollsporter.

/Goesta

Mo sa...

Fan, jag är skitförbannad på Torres efter att ha bettat på Barca (och innan det satt krysset i Reggina-Palermo). Där rök skorna jag hade spanat in.

Viva La Resistance! sa...

Ja, det var ju Torres fel att du var så dålig på att tippa, haha...

...avd. Kurs i socialdemokratisk retorik 1 (5p)

Anonym sa...

Gammal reklamfavorit: Nikes reklamspot (för runt tio år sedan) där företrädare för en mängd sporter med ett leende förklarade att Bo (Diddley, alltså) är en haj på just deras idrott. Alla utom ishockeyspelaren, som bara gled ut till sarg, log , gjorde en paus och sa "No." Sist i filmen: Bo själv i aktion med gitarren.

Vet inte om de sålde fler skor på just den filmen, men den var briljant mångtydig.

odenplan.nu sa...

McD-reklamen är inte rolig. Basta.

Viva La Resistance! sa...

Jag vill bara poängtera att Roma nu är uppe i 8 raka segrar efter segern hemma (spelades på neutral plan utan publik) mot Cagliari med 4-3...

...och det är nytt klubbrekord. Totti vände matchen med två sena straffmål. Tyvärr vann La Viola över Inter så det är fortfarande 5 poäng upp till fjärdeplatsen...