onsdag, december 12, 2007

Visst är det himla jobbigt?

Jag kan inte låta bli att sno det här tipset rakt av från TBFKAEM. Det är för bra:

NY Times om nackdelarna med att bo i ett eget Town House:

“You hate when you come home from a trip with a lot of luggage and have to drag it up the stairs, or you’re in a huge hurry to leave and you have to run back up to the third or fourth floor dressed up in high-heeled shoes because you’ve forgotten something,”

Citatet ovan är från en kvinna som bott i ett "7,000-square-foot town house on West 73rd Street near Central Park."

5 kommentarer:

Jessica sa...

Jag bor på tredje våningen med en för jävlig trappa. Alla som kommer hit tycker att jag kan flytta...

Vad är en lägenhet i ett townhouse i New York mot min lägenhet?!

De flyttade sen. De tröttnade på att inte ha service tillgänglig.

Jag ska gå och vänta på rör mokaren nu...

Anonym sa...

Har man inte tjänstefolk till att springa upp efter väskorna?

eff sa...

Som Povel sa, ta av dig skorna.

Erik F sa...

Jo, 650 m2 känns ju lite futtigt.

Philip sa...

ok, pröva att bo i en lägenhet på fjärde våningen utan hiss, med två barn mellan 2 och fem år. Varje dag borde man gå och handla klockan 7 på morgonen för att inte stå där på eftermiddagen och inse att man måste bära upp 25 kilo för 72 trappsteg (min dotter har räknat, eftersom hon vill att vi ska flytta). Jag står aldrig i högklackat och inser att jag glömt något, däremot väldigt ofta nere på gården och inser att det är vått ute och galonbyxorna glömdes i tamburen. Ska man då bära upp sin tvååring igen eller lämna honom på gården med sin syster och hoppas att ingen kidnappar dem? Åtminstone blir jag stark.