onsdag, december 05, 2007

Revolution på Rålambsvägen

Jag började skriva en grej här men det utvecklades till ett kärleksbrev till PM Nilsson som jag kände att jag kanske kunde ta i något mer privat sammanhang. Han och Leo Lagercrantz har alltså sagt upp sig från Expressen för att pröva vingarna med något nytt och ännu hemligt. Jag nöjer mig med att säga att det blir svårt att ersätta honom och att Sveriges bästa ledarsida kan vara på väg att bli historia. Det är tråkigt. Framförallt är det tråkigt att det inte finns många många fler som är som han.

3 kommentarer:

Studiomannen sa...

Det märktes redan då han jobbade på Lundagård. PM är mycket duktig och lär inte bli arbetslös.

Anonym sa...

Expressen som sveriges bästa ledarsida är redan hisoria. PM är den av de ordinarie skribenterna som ändå vågat göra just det en liberal ledarsida ska göra nämnligen leda och försvara liberala värden. utan PM blir det feg oppurtunism och mossigt inkonsekvent tyckande för hela slanten.

Hej då Expressen!

Anonym sa...

Jag tycker gott att det räcker med _en_ PM Nilsson. Ja, till och med en är faktiskt för mycket. Vi får väl se om även hans efterträdare kommer att uppmana folk till svartarbete..