måndag, januari 21, 2008

Kostrådsterror!

Visst är det väl ett roligt ord, kostrådsterror? Om sådan som riktar sig till gravida kvinnor har jag skrivit en artikel på Taffel. Nu är jag ju lyckligen inte på smällen längre och äter allt jag känner för, men jag har ännu plågsamt starka minnen av den allt genomilande ilskan jag kände de tre första månaderna innan jag hade tagit reda på att toxoplasmos dör vid nedfrysning och när allt jag över huvud taget kände för att äta var blodigt kött. Det kunde de ju ha sagt, liksom.

Ps. Om ni känner för att kommentera artikeln, gör gärna det här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Man kan även göra ett blodprov för att veta om man är "immun" mot bakterien. Visar det sig att man är immun sâ kan man äta i stort sätt som man vill! Jag var gravid i Frankrike och här är blodprovet obligatoriskt. Jag var immun och ât blodiga biffar :)
MVH
Lisa