fredag, mars 28, 2008

Rendezvous på Riche

Jag missade tyvärr Johan Kindes releasefest för romandebuten Någon sorts extas. Kalaset var självklart på Riche och det serverades champagne. Jag var själv lite för ung då i början av 80-talet för att ha några personliga minnen av något som inte handlar om att en storasyster till ett av de andra barnen hos min dagmamma Majsan i Staffanstorp var hemligt kär i Johan Kinde och skrev långa smäktande brev till honom med all den plågade romantik som bara en 11-åring kan uppbåda.

Att läsa boken är som att befinna sig inne i en Per Hagman-karaktär. Eftersom Per Hagmans romaner alltid verkat utspela sig inne i någon låt av Lustans Lakejer är cirkeln sluten. Jag vet inte om det beror på min egen tonårssentimentalitet, men jag blev komplett bedårad.

Inga kommentarer: