måndag, juli 12, 2010

Skratt från förr

Jag får inte prata om landskapsfunktionhinder, jag får inte prata om landskapsfunktionshinder. Tvångstankarna grep tag i mig när jag stod där tidigt i lördags morse på färjeterminalen i Visby och väntade ihop med en stor grupp från JAG, som varit där under veckan för att fästa uppmärksamheten på bland annat tillgänglighetsfrågor. "Känner du ett särskilt band till Jämtland som dövblind" skulle jag verkligen inte fråga, verkligen inte! Däremot kunde jag inte nu låta bli att ge alla er lika stor möjlighet som jag till just den här sortens social tourettes. Lika möjligheter är trots allt målet.

5 kommentarer:

Buster sa...

Yes!! Polanski blir *inte* utlämnad till moralhökar och populistiska domare i USA! De får hitta måltavlor för sitt hyckleri på andra håll. EAT IT!

Adam sa...

Hur hade du tänkt att kommunicera din förolämpning till de dövblinda in the first place...? Jag kan se en svårighet att få fram budskapet där.

Isobel Hadley-Kamptz sa...

hyckleri = tycka att folk som våldtar barn analt borde tvingas till rättegång?

berinder sa...

Ohh, hade hunnit glömma det där inlägget. Tack för att du länkade mig dit...

berinder sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.